Na to pytanie starali się znaleźć odpowiedź uczniowie klasy III c ze Szkoły Podstawowej nr 3 podczas wizyty w bibliotece. W trakcie zajęć, których kanwę stanowiła „Czarna książka kolorów” dzieci „oglądały” opuszkami palców ilustracje zamieszczone w tej niezwykłej książeczce i próbowały wyobrazić sobie jak osoby niewidome odbierają kolory. Poznały też schemat jakim posługują się niewidomi pisząc poszczególne litery. Dzieci pisały swoje imiona, po czym próbowały rozszyfrować imię z wylosowanej kartki. Na koniec spotkania powstały prace, plastyczne, które mogą być widziane przez osoby ociemniałe.Na to pytanie starali się znaleźć odpowiedź uczniowie klasy III c ze Szkoły Podstawowej nr 3 podczas wizyty w bibliotece. W trakcie zajęć, których kanwę stanowiła książka Meneny Cottin i Rosany Farii pt. „Czarna książka kolorów” dzieci „oglądały” opuszkami palców ilustracje zamieszczone w tej niezwykłej książeczce i próbowały wyobrazić sobie jak osoby niewidome odbierają kolory i kształty. Poznały też schemat jakim posługują się niewidomi pisząc poszczególne litery – dzieci pisały swoje imiona, po czym próbowały rozszyfrować imię z wylosowanej kartki. Na koniec spotkania powstały prace, plastyczne, które mogą być widziane przez osoby ociemniałe.

Przypominamy wszystkim zainteresowanym, że głuszycka biblioteka jest przygotowana do udostępniania książek dla osób z dysfunkcją wzroku. Posiadamy audiobooki oraz urządzenia „Czytak Plus”, które odtwarzają książki zapisane w specjalnym cyfrowym formacie.