Tydzień z Internetem to doroczna ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet oraz rozwijania umiejętności cyfrowych. Działania polegają na organizowaniu w miejscach oferujących dostęp do Internetu spotkań, które mają na celu zachęcenie do skorzystania z różnorodnych zasobów i zastosowań nowych technologii oraz rozwijania umiejętności cyfrowych.
Do tej pory odbyły się cztery edycje akcji w formule „Tygodnia z Internetem”, w których łącznie wzięło udział ponad 700 000 osób z kilkudziesięciu krajów, w tym ponad 37 000 z Polski.
Biblioteka w Głuszycy będzie uczestniczyć w kampanii po raz trzeci. (Otrzymaliśmy wyróżnienie w konkursie towarzyszącym I edycji).
W tym roku kampania przeprowadzana jest w dniach 23-29 marca.
Myśl przewodnia Tygodnia z Internetem 2015 nawiązuje do tematyki inicjatyw Komisji Europejskiej podejmowanych na rzecz zdobywania i rozwijania umiejętności cyfrowych potrzebnych pracownikom w nowoczesnej gospodarce. Główne obszary tematyczne tegorocznej ogólnoeuropejskiej kampanii to:
- Rozwój umiejętności cyfrowych – podnoszenie świadomości i budowanie umiejętności cyfrowych wymaganych na rynku pracy.
- Włączenie cyfrowe – zapewnienie wszystkim szansy na włączenie się w świat cyfrowy, zwłaszcza osobom nie korzystającym dotychczas z Internetu i niepełnosprawnym.
Kampanii będzie towarzyszył konkurs dla uczestników spotkań zorganizowanych w ramach Tygodnia z Internetem 2015 – „Kreatywne selfowanie”, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody, a wśród nich smartfony i roboty ufundowane przez Microsoft, UPC i Orange.
Regulamin konkursu: http://www.biblioteki.org/pl/konkursy/konkurs_/regulamin/3364
Kampanię objął honorowym patronatem Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski.