KOMUNIKAT #1 – ZMIANA MIEJSCA STARTU
Zmieniamy miejsce startu, mety i biura zawodów (rejestracja przedstartowa, wydawanie pakietów). Wszystko to „przesuwamy” jakieś 100 metrów w bok na teren przy boisku sportowym Orlik. Ulica pozostaje bez zmian, bo to nadal jest ul. Dolna :) W załączeniu mapki!
KOMUNIKAT #2 – ZMIANA PRZEBIEGU TRASY
Z przyczyn niezależnych od nas musieliśmy zmodyfikować trasę! Marszruta zyskuje nowy przebieg za Wielką Sową, a dokładniej od Jeleniej Polany.
Uczestnicy NIE PÓJDĄ stąd do Walimia i dalej w kierunku Rozdroża pod Moszną, a następnie w kierunku Jedlińskiej Kopy i Jedlinki
Uczestnicy od Jeleniej Polany cofną się w kierunku Przełęczy Sokolej, wejdą na szczyt Sokół i dalej przez Rozdroże pod Sokołem i Grządki dotrą do Przełęczy Marcowej skąd Doliną Marcową zejdą do mety w Głuszycy
Poniżej zamieszczamy mapkę z nowym przebiegiem trasy!
https://mapa-turystyczna.pl/track/da7a1a2c
KOMUNIKAT #3 – NOCLEGI
Informujemy, że uczestnicy „Żylety” będą mogli skorzystać z noclegu z 27 (sobota) na 28 (niedziela) sierpnia :) Poniżej informacje na temat noclegów:
🟢nocleg w warunkach turystycznych, tzw. „gleba” w salach zbiorowych – śpiwory i maty we własnym zakresie
🟢miejsce noclegu to Szkoła Podstawowa nr 3 w Głuszycy (ul. Kolejowa 8) – około 200-300 metrów od miejsca startu/mety
🟢opłata za nocleg – 25 zł – pobierana przez Szkołę podczas rejestracji przedstartowej (odbiór pakietów) na wydzielonym stanowisku
🟢na nocleg obowiązują zapisy drogą mailową – zgłoszenia należy wysyłać na adres zyleta2022@gmail.com. W tytule widomości prosimy wpisać „Nocleg Żyleta”, a w treści wiadomości swoje imię i nazwisko. Istnieje możliwość zgłoszenia większej ilości osób.
🟢ILOŚĆ MIEJSC NOCLEGOWYCH OGRANICZONA! PROSIMY O PRZEMYŚLANE REZERWOWANIE MIEJSC!
KOMUNIKAT #4 – OFICJALNY PARKING
Oficjalny niestrzeżony parking dla uczestników „Żylety” znajdować się będzie w miejscu Centrum Przesiadkowego w Głuszycy.
➡️ uczestników, którzy przyjadą do nas dzień wcześniej, prosimy o pozostawienie swoich pojazdów przy obiektach noclegowych
➡️ orientacyjne odległości z oficjalnego parkingu: market Dino – 220 m, Szkoła Podstawowa nr 3 (miejsce noclegów po wydarzeniu) – 350 m, Start/meta wydarzenia – 750 m
➡️ pinezka z oznaczeniem miejsca parkingu na mapach Google:
https://www.google.pl/maps/place/Centrum+Przesiadkowe+G%C5%82uszyca/@50.6864954,16.3649103,16z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x470e451a12e68563:0x33eb60b25279708a!2sCentrum+Przesiadkowe+G%C5%82uszyca!8m2!3d50.6871292!4d16.3644674!3m4!1s0x470e451a12e68563:0x33eb60b25279708a!8m2!3d50.6871292!4d16.3644674
KOMUNIKAT #5 – OŚWIADCZENIA
✅jak co roku prosimy o pobranie, wydrukowanie i wypełnienie oświadczenia
✅wypełnione oświadczenie składamy w biurze imprezy podczas rejestracji przedstartowej (odbiór pakietów)
✅na starcie będzie dostępna pewna ilość egzemplarzy oświadczeń dla zapominalskich, jednak dla wszystkich nie starczy! A bez oświadczenia nie puścimy na trasę :)
✅link do pobrania oświadczenia: https://we.tl/t-0OefCtyOUl
✅link będzie aktywny przez tydzień od teraz – nie zostawiajcie tego na ostatnią chwilę! :)
Ps. Link działa na 100%, więc jeśli macie problem z pobraniem oświadczenia, spróbujcie zrobić to na innym urządzeniu
KOMUNIKAT #6 – Punkt Żywieniowy
Przypominamy, że by skorzystać z posiłku na Punkcie Żywieniowym, potrzebne będzie własne naczynie i niezbędnik turystyczny (zawsze pojawia się w komentarzach pytanie, co to jest niezbędnik – to albo połączone ze sobą sztućce, albo dwustronny łyżko-widelec) lub po prostu zwykła łyżka! Własna micha = kubek turystyczny lub składana miska sylikonowa lub pojemnik plastykowy wielokrotnego użytku lub co tam sobie wymyślicie 🙂 Staramy się pielęgnować nasze postanowienie i minimalizować ilość śmieci generowanych za sprawą naszego wydarzenia.
✅ Punkt Żywieniowy zlokalizowany będzie na około 42 km trasy
✅ Punkt Żywieniowy otwarty będzie od godz. 2:00 do godz. 10:00
✅ na PŻ wydawany będzie gorący posiłek (zupa), gorące napoje (kawa, herbata), woda
✅ dostępna będzie opcja wege (też zupa)
KOMUNIKAT #7 – Wyposażenie obowiązkowe + zalecane
Przypominamy o obowiązkowym wyposażeniu, które będzie weryfikowane podczas rejestracji przedstartowej
🆗 latarka czołowa (zalecana) lub inne źródło światła z zapasem baterii
🆗 apteczka pierwszej pomocy, a w niej: bandaż elastyczny, plastry z opatrunkiem, folia NRC, chusta trójkątna, gaziki nasączone/ płyn do dezynfekcji oraz inne wedle uznania
🆗dokument potwierdzający tożsamość
🆗sprawny i naładowany telefon
🆗aplikacja RATUNEK zainstalowana na telefonie
Wśród wyposażenia zalecanego znajdują się: kijki trekkingowe, skarpetki na zmianę (2-3 pary), coś od zimna (szczególnie jeśli planujemy iść wolniej i częściej się zatrzymywać), coś od deszczu i wiatru, nakrycie głowy (cienka czapka z materiału lub czapka z daszkiem), gotówka (około 50-100 zł w razie potrzeby skorzystania z obiektów gastro/ taksówki/ komunikacji zbiorowej), powerbank, zapas płynów i prowiantu
KOMUNIKAT #8 – Punkty Kontrolne i karty startowe
Jak co roku na trasie zlokalizowane będą Punkty Kontrolne z sędziami. Od kilku edycji nie podajemy lokalizacji tych punktów, co ma związek z licznymi próbami skracania trasy. Poniżej znajdziecie informacje na temat Punktów Kontrolnych.
✅z Punktów Kontrolnych (PK) należy zbierać potwierdzenia w postaci pieczątek. Pieczątki wbijamy na karty startowe, które znajdziecie w pakietach startowych
✅komplet pieczątek na karcie jest potwierdzeniem pokonania całej trasy. Tylko komplet pieczątek upoważnia do otrzymania certyfikatu ukończenia oraz medalu
✅ na trasie znajdować będzie się 6 PK, które będą ustawione w różnych odległościach od siebie – od kilku do kilkunastu kilometrów
✅ Punkt Żywieniowy jest jednocześnie PK. Posiłek na PŻ wydawany będzie po okazaniu karty startowej
✅ na PK oprócz pieczątek będą także małe bufety z przekąskami (w zależności od punktu: ciastka, bakalie, owoce)
✅ na PK będzie można uzupełniać płyny. Na wszystkich PK dostępna będzie woda. Na dwóch PK dodatkowo dostępny będzie wrzątek, a na jednym kawa i herbata